Cybercrisis Simulatie
Beperk cyber-schade met een geoefend crisisteam
Stel dat je organisatie het slachtoffer wordt van een cyberaanval. Ben je dan voorbereid op de juiste stappen? De beslissingen die cruciaal zijn voor het verloop van de crisis worden genomen in de eerste uren ervan. Organisaties die niet adequaat voorbereid zijn, verliezen kostbare tijd gedurende deze eerste uren door te zoeken naar de juiste procedures en verantwoordelijkheden.
Oefenen met een gesimuleerde crisis helpt het response team te weten wat te verwachten. Door de procedures te oefenen, wordt hun kennis aangescherpt. Dit minimaliseert de impact van een cybercrisis door snel en efficiënt beslissingen te nemen.
Waarom trainen en oefen van cybercrises zo belangrijk is.....
- Bestuurlijke verantwoordelijkheid: Een cybercrisis vereist sturing vanuit directieniveau waarbij IT een essentiële rol speelt, maar niet de primaire verantwoordelijkheid draagt. Het is van belang om de directie te trainen in het beheren van een cybercrisis.
- Vertrouwd zijn met crisisprocessen: Tijdens een crisis is er geen tijd om specifieke procedures te gaan lezen. Daarom is het belangrijk om de processen te trainen zodat het parate kennis is van de crisisteam leden.
- Een geoefend team werkt efficiënt samen in het oplossen van de crisis en beperkt de impact van een crisis aanzienlijk
- Inzicht in zwaktes in cyberweerbaarheid: Een oefening van een specifiek scenario legt mogelijk zwaktes in de verdediging bloot die als verbeterpunt opgepakt kan worden.
- Actieve communicatie: Tijdens een crisis is het noodzakelijk om helder en proactief te communiceren naar de verschillende belanghebbenden. Het oefenen van communicatie met experts en persvoorlichting kan voorkomen dat energie wordt verspild aan herstelcommunicatie.
Voor wie is deze training?
De training is gericht op de volgende doelgroepen:
- Crisis Management Teams - Trainen om op strategisch niveau een crisis te managen
- Incident Respons Teams - Trainen op tactisch (technisch) niveau een crisis te managen
- Directieteams - Trainen van directie hoe te ondersteunen van het crisisteam
- Crisis teams binnen de keten - Trainen van cybercrisis scenario's over de keten met je belangrijkste ketenpartijen.
Welke trainingsvormen zijn er?
Cybercrisis Simulatie met fictieve organisatie
Train doelgericht handelen onder druk.
Deze training biedt een simulatie van een cybercrisis, gebaseerd op een fictief bedrijf binnen uw branche, om een maximaal realistische scenario te creëren. Het scenario is ontworpen om de belangrijkste cyberrisico’s voor uw bedrijfsvoering aan te pakken. Deze trainingsvorm, met een fictieve organisatie, is bijzonder geschikt voor het trainen van de dynamiek tussen crisisteamleden tijdens een crisis en voor het doelgericht handelen als team onder druk.
Als uw organisatie een escalatieproces heeft van een IT-incident naar een bestuurlijke crisis, biedt deze training de mogelijkheid om dit proces te oefenen.
- Duur training: 2,5 uur
- Locatie: Fysiek op locatie
- Elke deelname ontvangt een certificaat van deelname wat geldig is als verantwoording voor Professionele Educatie (PE).
Cybercrisis Simulatie exclusief voor jouw organisatie
Realistische maatwerk cybercrisissimulatie.
Deze training biedt een simulatie van een cybercrisis, speciaal ontwikkeld voor uw organisatie en relevante processen. Het scenario richt zich op de belangrijkste cyberrisico’s voor de organisatie. Deze trainingsvorm is bedoeld om bestaande processen en procedures te trainen bij realistische simulaties.
Als uw organisatie een escalatieproces heeft van een IT-incident naar een bestuurlijke crisis, biedt deze training de mogelijkheid om dit proces te oefenen.
- Duur training: 2,5 tot 4 uur
- Locatie: Fysiek op locatie
Elke deelname ontvangt een certificaat van deelname wat geldig is als verantwoording voor Professionele Educatie (PE).
Wacht niet tot het te laat is! Bereid je organisatie voor op cyberaanvallen en leer samen met je ketenpartners hoe je deze dreiging kunt aanpakken.

